Умјетност

Назив издања:Умјетност
Датум издања:20.02.2018.
Аутор:Небојша Ђумић
Врста издања:пригодно
Техника штампања:вишебојни офсет
Шалтерски табак:4х2
Папир:муфлеп 100г
Штампарија:Форум, Нови Сад

ТАБАК    ЖИГ

Мотив:дјело умјетника Младена Миљановића
Каталошки број:744
Зупчање:13 3/4
Номинална вриједност:1,70 КМ
Тираж:15 000

Мотив:дјело умјетника Раденка Милака
Каталошки број:745
Зупчање:13 3/4
Номинална вриједност:0,90 КМ
Тираж:15 000

Венецијански бијенале је највећа и најпрестижнија свјетска изложба савремене умјетности, која се од 1895. сваке друге године одржава у Венецији. Важност и престижност ове манифестације огледа се у томе што је у 120 година трајања успјела да одржи актуелност и значај у презентацији најважнијих свјетских појава када је у питању савремена умјетност, а истовремено је и једина свјетска манифестација у оквиру које поједине државе могу да партиципирају и представе умјетнике са својих простора у оквиру националних павиљона.

Након првог учешћа Босне и Херцеговине на Венецијанском бијеналу 2003. и дугогодишње паузе, Музеј савремене умјетности Републике Српске покренуо је иницијативу за званично учешће ове земље на 55. Венецијанском бијеналу 2013. и 57. Венецијанском бијеналу 2017. године. Понуђени модел ове институције прихватило је Министарство цивилних послова БиХ, уз сагласност надлежних ресорних министарстава Републике Српске и Федерације БиХ.

На 55. Венецијанском бијеналу 2013. године Босну и Херцеговину представљао је бањалучки умјетник Младен Миљановић са изложбеним пројектом Врт уживања. Његов изабрани пројекат био je изузетно ангажовано умјетничко дјело, са јаким конотацијама које залазе у социјално-политички, етички, економски и културни контекст друштва из којег умјетник долази. У оквиру овог пројекта умјетник се позиционирао као активиста чија се умјетничка пракса на сасвим одређен начин поставља и као модел који омогућава дјеловање из локалне средине.

Раденко Милак, у сарадњи са словеначким умјетником Романом Урањеком и гостујућим интернационалним умјетницима, са изложбеним пројектом Универзитет катастрофе представљао је БиХ на 57. Венецијанском бијеналу 2017. године. Универзитет катастрофе није била само изложба у Павиљону БиХ на 57. Венецијанском бијеналу већ и полазна тачка за један истински универзитет, заједнички простор креативног у којем се граде знање и машта, преиспитују имагинације које видимо на сликама у дигиталној ери, као дио једне стварне или сниване генеалогије представљања катастрофа, било да су оне еколошке, политичке или друштвене, уз истовремено урањање у хоризонте жеље и тежњу за стварањем бољег простора и живота.

Аутор: Небојша Ђумић

Издавач: Поште Српске а.д.

Стручна сарадња: Музеј савремене умјетности Републике Српске, др Сарита Вујковић

Иди на врх
X
CIR
ENG CIR